۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۰ شنبه ۱۶ بهمن    تعداد بازدید : 1642

آغاز بیست و دومین دوره ثبت نام عتبات دانشگاهیان از 14 بهمن ماه

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیست و دومین ثبت نام عتبات دانشگاهیان از 14 بهمن ماه آغاز و تا 20 بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست خبری بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان با حضور حجت السلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت السلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد و مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این نشست بیان کرد: زیارت وسیله‌ای برای دستیابی به تحول روحی و معنوی است. در پرتو زیارت است که ما مسیر زندگی را پیدا می کنیم و از غفلت فاصله می‌گیریم.

وی اشاره کرد: ثبت نام عتبات دانشگاهیان از ۱۴ بهمن لغایت ۲۰ بهمن آغاز خواهد شد. اکنون فرصتی برای مشتاقان فراهم شده است. برای دوره ۲۲ در پایان سال ۹۸ قرار بود سفرها لغو شود اما در دوره ۲۱ که در تابستان ۹۸ بود بیش از ۶۷ هزار نفر ثبت نام کردند اما بخاطر ظرفیت محدود، مقدمات سفر برای حدود ۱۰ هزار نفر انجام شد.

 

 

 

او اشاره کرد: با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا مجوز سفرها را تایید کردند و به دلیل شرایطی که فضای دانشگاهی در آن قرار دارد یعنی بازه امتحانات، ما نمی‌توانستیم اکنون این کار انجام بدهیم و از این رو قرار شد ما از اسفند ماه در خدمت زائران باشیم.

مطهری پور گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و اگر هر گونه تغییری در این موضوع اتفاق بیافتد آن را اعمال خواهیم کرد ضمن آنکه تغییرات لازم برای تمهیدات بهداشتی لحاظ خواهد شد.

وی اشاره کرد: کسانی که از ۱۴ بهمن ما در سایت https://samaneh.labbayk.ir ثبت نام می‌کنند حتماً تزریق دو دز واکسن را انجام داده و گواهی آن را به همراه داشته باشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ما برای این دوره از اعزام‌ها تلاش کردیم در بازه زمانی چهل روزه در خدمت دانشجویان مشتاق، کارکنان و اساتید باشیم و ظرفیت زیارت را فراهم کنیم. در وهله اول ما در خدمت زائران دختر مجرد به همراه اساتید و کارکنان دانشگاهی خواهیم بود که این سفر از اول اسفند تا ۲۰ اسفند ماه انجام خواهد شد.

مطهری پور گفت: دوره دوم از ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود که در این دوره در خدمت دانشجویان پسر، اساتید کارکنان و دانشجویان متاهل هستیم.

وی در خصوص دسته بندی کاروان‌های زیارتی توضیح داد: کاروانهای زیارتی ما به چهار دسته تقسیم شده‌اند؛ اول کاروان درجه الف است که به صورت هوایی خواهد بود. دوم کاروان زمینی است. سوم کاروان به صورت رفت هوایی و برگشت زمینی است. چهارم کاروانی است که به صورت ارزان قیمت‌تر طراحی شده تا افرادی که مشتاق هستند بتوانند از آن استفاده کنند.

مطهری گفت: تلاش شد طی جلسات مکرری که با مسئولین صندوق نهاد دانشجویان وزارت بهداشت، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و مسئولان صندوق رفاه دانشگاه آزاد انجام شده تسهیلات خوبی را با وام دانشجویی برای این امر در نظر بگیریم البته این تسهیلات برای کارکنان هم مدنظر است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ما با بانک های مختلفی وارد گفتگو شدیم و در نهایت با مسئولان بانک ملت به توافق رسیدیم تا تسهیلات قرض‌الحسنه را برای دانشجویان در نظر بگیرند.تسهیلات قرض‌الحسنه برای این وام برای سفر هوایی ۶۰ میلیون ریال و برای سفر زمینی ۳۰ میلیون ریال خواهد بود این وام در اقساط ۱۸ ماهه و به صورت قرض الحسنه است.

وی درباره ظرفیت‌ها افزود: برای این دوره ۱۲۰ کاروان در نظر گرفته شده که ۸۰ کاروان به صورت هوایی و ۴۰ کاروان در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفرهای زمینی به صورت زمینی خواهند بود. به طور کلی در این دوره ۶ هزار نفر ظرفیت داریم این ظرفیت نسبت به دوره‌های قبلی یک مقدار افزایش پیدا کرده است ولی ظرفیت هر کاروان ۵۰ نفره خواهد بود.

مطهری پور گفت: هیچ محدودیت سنی برای این سفرها وجود ندارد و فقط جهت ثبت نام ارتباط با سازمان‌های دانشگاهی است. به طور کلی قیمت‌ها برای کاروان‌های هوایی ۸۵ میلیون ریال و برای کاروان‌های زمینی ۴۵ میلیون ریال است. مدت زمان سفر ها سه شب اقامت در نجف، ۳ شب اقامت در کربلا، یک شب اقامت در کاظمین و اقامت در سامرا نیز به صورت عبوری خواهد بود. سفرهای هوایی هفت روزه و سفر زمینی ۸ الی ۹ روز است.

وی اضافه کرد: نوع خاصی برای واکسن برای سفر به عراق از سوی این کشور اعلام نشده و فقط تاکید شده که هر شخص باید دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشد. همچنین تست پی سی آر منفی برای خروج از کشور نیاز است. برای برگشت از کشور عراق یک تست در فرودگاه عراق از زائرین گرفته خواهد شد که هزینه آن به خود شخص است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اگر ستاد مقابله با کرونا بگوید سفرها محدود شده یا با تاخیر مواجه است ما تا بازه زمانی ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ فرصت اعزام داریم. البته در ماه مبارک رمضان اعزام نخواهیم داشت و برای بعد از آن دوباره ثبت نام خواهیم کرد.

وی درباره دانشجویان مشمول گفت: دانشجویان پسر مشمول با هماهنگی نظام وطیفه مجوز خروج از کشور از ستوی ستاد عتباد را اخذ خواهند کرد. این مجوز هیچ هزینه ای برای دانشجویان پسر که مشمول هستند نخواهد داشت.

مطهری پور گفت: زمان قرعه کشی بلافاصله بعد از ثبت‌نام انجام خواهد شد و اسامی افراد در سایت قرار خواهد گرفت. ایستگاه های پروازی که فعلاً در نظر گرفته شده از استان مشهد به تهران اصفهان شیراز یزد خواهد بود و برای سایر استان‌ها نیز در حال رایزنی هستیم.

وی درباره تمهیدات سفر دانشجویان به سوریه گفت: ما در حال رایزنی جهت اعزام دانشجویان به سوریه هستیم، مقدمات این کار در حال انجام است. اگر شرایط کرونایی اجازه دهد و در صورت امکان این سفر را شروع می‌کنیم. هزینه خروج از کشور برای هر دانشجو ۳۷۵۰۰ تومان است که به عهده شخص زائر است.

نظر شما :
captcha